سفارش مبلمان اداری جدید بسیار هیجان انگیز است، در این تصمیم گیری ممکن است شما قصد تغییر محل کار خود را داشته یا شغل جدیدی را شروع کرده باشید، یا بخواهید مبلمان اداری با کیفیت را جایگزین اقلام اداری قبلی کنید. اگرچه برنامه ریزی برای فضای اداری جدید به ویژه زمانی که برای انتخاب انواع میز مدیریت، فایل ها، کتابخانه اداری، صندلی اداری و یا میز های کنفرانس اقدام می کنید، می تواند استرس زا باشد.

ما این متن را برای اطمینان از درک کامل معنای اندازه و ابعاد مبلمان اداری، برای انتخاب و خرید راحت تر تنظیم کرده ایم.

طول ، ارتفاع، عمق در مبلمان اداری

یکی از بزرگترین مشکلات افراد تجمیع طول، ارتفاع و عمق می باشد. در استاندارد این صنعت ابتدا طول، سپس ارتفاع و در آخر عمق مطرح می شود. برای مثال در اندازه های میز اداری ما اعداد را به این شکل می بینیم:  60*73*160 ، بدین ترتیب میز اداری  از 160 سانتیمتر طول، 73 سانتتیمتر ارتفاع و 60 سانتیمتر عمق برخوردار است. باید به هنگام اندازه گیری میز اداری طوری ابعاد را درنظر بگیرید که گویی قصد دارید از آن استفاده کنید.

طول: اندازه مبلمان اداری از چپ به راست

ارتفاع : اندازه مبلمان اداری از زمین تا بالاترین قسمت محصول

عمق و یا عرض: اندازه مبلمان اداری از جلو به پشت

منطق اندازه گیری طول، ارتفاع و عمق برای محصولات دیگر چون کردنزا، کتابخانه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

طول: میزهای اداری اغلب از طول های استاندارد برخوردارند و بسته به نیاز مشتریان به اندازه های متفاوتی خریداری می گردند. میزها از 80 سانتیمتر تا 200 سانتیمتر می توانند طول داشته باشند. این ویژگی دست مشتریان را برای انتخاب بهتر باز می گذارد.

ارتفاع: اندازه ارتفاع مبلمان اداری از زمین تا بالاترین قسمت محصول می باشد. اغلب میزهای اداری ما با ارتفاع استاندارد 75 سانتیمتر ارائه می شوند. این اندازه با ابعاد و ارتفاع در دیگر اقلام مانند صندلی اداری مطابقت دارد.

عمق یا عرض: اندازه گیری میز اداری همچون زمانی که قصد دارید از محصول استفاده کنید انجام می شود. بر پشت میز نشسته و عرض را محاسبه می کنید. بسیاری از محصولات اداری ما برای همخوانی با دیگر محصولات از استانداردهای ویژه ای برخوردار هستند.

اندازه میز اداری مناسب دفتر کار

طول استاندارد میزهای اداری اغلب 80 سانتیمتر تا 200 سانتیمتر است، اما برخی از میزهای کار خانگی تنها با اندازه 80 سانتیمتر ارائه می گردند. تصمیم گیری در ارتباط با اندازه مناسب میز اداری به عوامل زیادی بستگی دارد، مثلا فضایی که قرار است میز در آن قرار گیرد و یا زمینه کاری که می خواهید از آن بهره ببرید. برخی از افراد به دلیل استفاده از لپ تاپ در ساعاتی از روز احتیاجی به میزهای پهن با طول زیاد نخواهند داشت و برخی دیگر برای بالا بردن بهره وری و توانایی های خود علاوه بر کامپیوتر به لوازم جانبی دیگری نیز بر روی میز کار احتیاج پیدا می کنند.

توجه کنید در صورت استفاده از سطل زباله در زیر میز برای قرارگیری راحت تر پاها، از میز هایی با عمق بیشتر استفاده کنید.

سایزهای استاندارد برای عمق میز اداری 60 سانتیمتر یا 80 سانتیمتر می باشد. هر دوی این سایزها فضای راحتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. میزهایی که برای خانه مورد استفاده قرار می گیرند در شکل ها و اندازه های متفاوتی ارائه می شود، اما قبل از خرید حتما عمق میز را بررسی کنید. میز اداری با عمق 80 سانتیمتر متناسب با انواع اقلامی است که در یک فضای کار معمولی مورد نیاز است. برخی از میزهای اداری دارای یک پنل پشتی متصل هستند، اگر شما فضای بیشتری را برای پاهای خود لازم دارید، میزهایی با عمق 80 سانتیمتری بهتر از 60 سانتیمتری می باشد.

در استاندارد صنعت مبلمان اداری اغلب میزها بین 72 تا 73 سانتیمتر ارتفاع دارند. میزی با این ارتفاع به راحتی یک فرد به همراه صندلی را در خود جای می دهد. سرمایه گذاری بر روی صندلی اداری ارگونومیک با پایه هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع، بسیار اهمیت دارد. بدین صورت این امکان فراهم می شود که بر اساس ارتفاع میز و قد شخصی صندلی را تنظیم تا از راحتی لازم برخوردار باشید.

امروزه میز اداری مدرن با قابلیت تنظیم ارتفاع، این امکان را فراهم می کند که هم در حالت نشسته و هم ایستاده به فعالیت بپردازید. ارتفاع استاندارد بین 64 تا 130 سانتیمتر برای آنها در نظر گرفته می شود. این کارکرد می تواند انعطاف پذیری خوبی را در یک محیط کار شلوغ ایجاد کند.

سوالات لازم قبل از خرید مبلمان اداری

فضای موجود: میز اداری دقیقا به چه محیطی می رود؟ آیا فضای لازم برای عمق و طول میز وجود دارد؟

نحوه استفاده از میز: میز کارمندی برای مدت طولانی و یا برای مدت کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد؟

تجهیزات مورد نیاز: بسیاری از افراد از تجهیزات مختلفی مانند مانتیتور، کیبورد، پرینتر و… استفاده می کنند.

صندلی اداری: قصد دارید از چه صندلی استفاده کنید؟ آیا به هنگام استفاده نکردن، صندلی زیر میز قرار می گیرد؟

شکل میز : میز در گوشه ای از اتاق قرار می گیرد یا با میز دیگر منطبق می شود؟ آیا میز موج دار می تواند به تکمیل سبک اتاق کمک کند؟

بودجه: میزهای بزرگ جذاب و گران قیمت هستند. قبل از نهایی کردن خرید تمامی موارد از قبیل خرید کنابخانه اداری، فایل و دیگر تجهیزات را در نظر بگیرید.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin