کار در خانه دارای مزایایی است که سبب می شود با فکر باز و توان بیشتری به فعالیت های خود بپردازید. شما می توانید یک اتاق کوچک را تبدیل به یک محیط اداری کنید. به سادگی در گوشه ای از اتاق محیطی برای انجام فعالیت های روزانه خود ترتیب ببینید. برای اینکه از یک اتاق به عنوان دفتر کاری خود استفاده کنید، حتما نباید از میز مدیریت شرکت های رسمی و بزرگ خریداری کنید. مثلا شما می توانید از کابینت های و شلف های کوچک خانگی برای ذخیره سازی فایلهایتان بهره ببرید.

امروزه با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از افراد در حال کار از خانه هستند، تقاضا برای مبلمان اداری خوب و مقرون به صرفه بسیار بالا رفته است. میز های اداری یکی از عناصر کلیدی هر نوع کسب و کار خانگی محسوب می شوند.

انتخاب و خرید یک میز اداری کاربردی که مناسب فضای خانگی باشد بسیار فراتر از خرید کمد و یا کتابخانه اداری است چرا که قرار است ساعت ها بر پشت آن وقت خود را سپری کنید، جزئیات ارگونومیکی مانند ارتفاع مانیتور و گزینه های ایستادن به هنگام کار برای سلامت و بالا بردن بهره وری بسیار مهم هستند. در کنار آن شاید شما بخواهید ویژگی های مفیدی مانند کشوها و قفسه های داخلی متناسب با نحوه فعالیت هایتان را در اختیار داشته باشید که هر یک سبب زیباتر شدن و متفاوت تر شدن میز انتخابی شما خواهد شد.

مناسب ترین مبلمان برای دفاتر خانگی آن است که راحت باشد. قبل از اینکه وارد ظواهر میز های اداری خانگی شوید باید اندازه فضا، بودجه و حتی مدت استفاده از آن در طول روز را در نظر بگیرید. بنابراین توجه به نکات زیر ضروری است:

1-چه میزان فضا دارید

قبل از خرید میز اداری برای اتاق خود اندازه فضا را در نظر بگیرید. اگر اتاق خواب اضافی برای تبدیل به اتاق کار خود دارید د رمورد نوع و کاربرد مبلمان که می توانید تهیه کنید تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهید. یکی از مهم ترین موارد، فضایی است که میز قرار است اشغال کند. از خود بپرسید که فضای در نظر گرفته شده به چه میزان باید انعطاف پذیر باشد تا به راحتی پاهایتان بر زیر میز قرار گرفته و گاهی بری استراحت آنها را بالا و پایین ببرید.

علاوه بر آن توجه به پنجره ها و درب، در اتاق ضروری است. اینکه قرار است میز شما بر پشت پنجره و یا در ضلع مقابل آن قرار بگیرد کاملا با هم متفاوت است.

2- چند ساعات در روز کار می کنید

ساعاتی که در روز کار می کنید نوع مبلمان اداری شما را تعیین خواهد کرد. مثلا اگر قرار است هفته ای 40 ساعت را بر پشت میز بگذرانید پس به یک مکان اختصاصی با میز و صندلی احتیاج خواهید داشت. ساعت های طولانی بر پشت میز های نامناسب سبب کمردرد، سردرد، گردن درد، و… خواهد شد که جبران ناپذیر است. ارگونومی صندلی، ارتفاع میز و نورپردازی که زیر آن کار می کنید نیز در نهایت در میزان بهره وری شما تاثیر خواهد گذاشت.

3- سبک موردعلاقه

زمانی که تصوری از تعداد و نوع اقلام مورد نیاز خود ندارید توجه و تمرکز بر سبک های مورد علاقه به محدود کردن انتخاب ها و در نهایت گزینش بهتر کمک خواهد کرد.

مدرن: اشکال هندسی و مینیمالیستی

طرح های قدیمی: مبلمان چوبی، چراغ های مطالعه بزرگ رومیزی

معاصر: ظرافت های مدرن گونه، استفاده از سنگ مرمر ، شیشه  و فلزات صیقلی

صنعنی: فرفوژه ، چوب های بازیافتی ، آجر

سنتی : اشکال نرم، تزئینات خاص و…که همه و همه می تواند ویژگی های خاص سبک مبلمان اداری و طراحی اتاق کار شما در منزل را شامل شود. گاهی انتخاب یک میز کوچک که تنها از یک سطح با پایه های ظریف فلزی ساخته شده برای اتاقی با محدودیت فضا می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد. در صورتی که مثلا میز کنفرانس که در اندازه های استاندارد، مناسب اتاق جلسات طراحی و ساخته شده، سطح بزرگتری را برای کار فراهم می کند که برای اتاق هایی با فضای بیشتر خریداری می شوند.

4- میزان بودجه

در نهایت به این فکر کنید که قرار است به چه میزان برای ارتقا کار خود در منزل هزینه کنید. میز و صندلی از مهم ترین عناصر هستند که باید بیشترین بودجه را برای آنها درنظر بگیرید. پس قبل ازاینکه برای اتاق کار خود به دنبال قفسه و یا شلف های دیواری بگردید بهتر است در انتخاب میز و صندلی که علاوه بر بودجه، مناسب فضای اتاق باشد بیشتر فکر کنید. اگر تنها قرار است از یک لپ تاپ بر روی آن استفاده کنید پس لزومی ندارد به دنبال میزهایی با سطوح بزرگ باشید شاید تنها یک میز کوچک تاشو نیز نیازهای روزانه شما را به خوبی برطرف سازد.

در کنار بودجه، فضا ارگونومی میز تحریر باید مناسب با قد شما باشد. بدین معنا که صفحه کلید باید تقریبا در راستای آرنج شما باشد. صفحه لپ تاپ باید کمی پایین تر از دید شما قرار گیرد. اگر فردی بلند قد هستید مطمئن شوید که ارتفاع میز متناسب با شماست و اگر فردی با قد کوتاه هستید از خرید صندلی های خیلی بلند که سبب آویزان ماندن پاهایتان شود خودداری کنید. خرید میزهای بزرگ که از وزن زیادی برخوردارند حمل راحتی ندارند که این خود معضل بزرگی است. پس به میزهای کوچکتر و سبکی فکر کنید که قابلیت حمل راحتی داشته باشند.

امروزه با توجه به نیاز افراد میزهای زیادی در دسترس همه قرار گرفته، از میزهایی که برای نقشه کشی و به طور ایستاده استفاده می شود و تنها بخش کوچکی از اتاق را اشغال می کند تا میزهایی که تاشو هستنند و به داخل دیوارها نصب می شوند و یا میزهایی که با سطحی گسترده اتاق کار خصوصی و رسمی را در خانه ایجاد می کند. وجود این همه محصولات اداری خبر خوبی است که شما با هر سلیقه، بودجه و در نهایت بسته به کاربرد می توانید میز مورد نیاز خود را تهیه کنید.

چگونه اتاق کارمان را زیباتر کنیم؟

در حالت ایده آل مبلمان اداری منزل شما فقط کاربردی خواهد بود. داشتن فضای کار در خانه که سبک و شخصیت شما را نشان دهد بسیار خوب است که بخشی از آن توسط وسائل تزئینی که در کل فضا مورد استفاده قرار می دهید، همانند آثار هنری، دکوراسیون رو میزی و…به نمایش گذاشته می شود. لزوما هم نباید فضایی مستقل باشد بلکه می تواند با سبک خانه ی شما هم راستا و هماهنگ شود.

چیدمان اتاق نیز می تواند تاثیر زیادی برروی ایجاد جریان انرژی های خوب داشته باشد. پس از آماده سازی اصول اولیه و انتخاب سبک و چیدمان و نوع مبلمان نوبت ذخیره سازی فایل هاست که با توجه به نیازتان می توانید از قفسه ها و یا کمدهای کوچک بهره ببرید.

خوشبختانه امروز مجموعه فرامین با طراحی و ساخت انواع میز اداری توانسته در دوران قرنطینه با ارائه ی مدل های منحصر به فرد استاندارد، گزینه های خوبی را به عنوان میزهای خانگی فراهم کند. به طور مثال میز کارمندی که علاوه بر ایجاد سطحی مناسب برای کار، کمدهای کوچکی را برای ذخیره سازی فراهم نموده که میتواند نیاز شما را برای خرید قفسه های دیواری برطرف سازد. برای مشاهده بیشتر مدل ها می توانید به وبسایت ما سر زده و با کارشناسان تماس بگیرید.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin