دلایل اهمیت میز اداری و مبلمان اداری محل کار شما:

میز و مبلمان اداری، کنسول، صندلی های اداری تاثیر بسزایی در میزان راحتی، بهره وری و روحیه کارمندان خواهند داشت. علاوه بر این مبلمان اداری اولین تاثیر قدرتمند را از کسب و کار شما برای مشتریان ایجاد خواهد کرد. قطعا شما نیز قصد دارید میز اداری انتخاب کنید که برای کارتان با کیفیت، شیک و کاربردی باشد.

یک مبل اداری با کیفیت حتما نباید گران قیمت باشد، اما این موضوع که شما به دنبال چه خواسته هایی هستید خیلی مهم است. برای یافتن آنچه می خواهید بدانید تیم کارشناسی میز اداری و مبلمان اداری فرامین در این مقاله شما را راهنمایی میکنند.

چوب را خوب بشناسید:

به طور کلی مبلمان ها از این سه مواد ساخته می شوند:

1-مبلمان اداری با چوب واقعی :

این مدل ها از یک نوع چوب طبیعی ساخته شده است. این چوب زیبا، طبیعی و بادوام بوده که با هر رنگی و سبکی بسته به سلیقه مشتری رنگ آمیزی می شود. علاوه بر این، به راحتی پس از خرابی قابل تعمیر است. از طرفی این نوع چوب گران می باشد، پس همواره باید تمیز شده و به منظور جلوگیری از شکستگی و ترک خوردگی خوب نگهداری گردد. برخی از میز های مدیریت، میز های تحریر و کنسول ها با چوب های طبیعی ساخته می شوند. به طور کلی چوب های سخت یا همان طبیعی، از درختانی چون افرا، بلوط، گردو تهیه شده که بیشتر از چوب های نرم درختان مخروطی چون کاج یا سرو، مقاومت و دوام دارند.

نحوه تشخیص چوب طبیعی:

برای این منظور در توضیحات محصول ارائه شده به دنبال کلمه ی چوب طبیعی باشید. اگر خودتان آن را بررسی می کنید، سعی کنید کمی آن را بلند کنید. چوب طبیعی سنگین است. همچنین ممکن است الگوی بافت های متفاوتی را بوسیله نوک انگشتان حس کرده و یا با چشمان خود ببینید. اگر قسمتی شامل هر نوع جزئیات آشکار حک شده بود، آن چوب طبیعی است.

2-چوب روکش دار  یا ام دی اف:

بسیاری از مبلمان های اداری با کیفیت مانند میز اداری مدرن، مبلمان اداری، کنسول، کتابخانه در واقع با چوب روکش دار ساخته می شوند (بدین معنی که تکه های نازکی از چوب سخت یا طبیعی بر روی صفحاتی ارزان تر چون تخته سه لا یا فیبر چسبانده شده اند). مبلمان تهیه شده از چوب های روکش دار چند مزیت نسیت به چوب طبیعی دارند. ارزان تر بوده و سنگین نیستند، در برابر پیچ خوردن و ترک مقاوم هستند. به علاوه به زمان کمتری برای تولید و ساخته شدن احتیاج دارند و در برخی مواقع ممکن است که برای محیط زیست  مناسب تر باشد چرا که از چوب طبیعی محافظت می کند. اگر چه چوب های روکش دار مقاومت چوب طبیعی را نخواهند داشت اما این نوع چوب ها نیز می توانند با تکنیک های مختلف رنگ شده و بسته به ضخامت روکش ممکن است گزینه های کمتری برای انتخاب داشته باشید.

نحوه تشخیص چوب روکش دار:

ممکن است مبلمان اداری از جنس چوب روکشدار شبیه به مبل چوب طبیعی به نظر برسد، اما وزن آن زیاد سنگین نیست. بافت چوب نیز ممکن است منظم تر از چوب طبیعی باشد و شامل قسمت های حک شده طبیعی نباشد. بیشتر میزهای کنفرانس بسیار با کیفیت بیش از ۲۴۰ سانت روکش دارند.

از آنجایی که کیفیت میز و مبلمان اداری با چوب روکش دار بسیار متفاوت است، تشخیص اینکه روکش بر روی چه متریالی چسبانده شده بسیار مهم است. چنانچه در اطلاعات محصول از عبارت کامپوزیت استفاده شده باشد، بدین معناست که محصول از خرده های چوب یا تخته های فیبر با چگالی متوسط ساخته شده که به اندازه تخته سه لا محکم و با دوام نیستند.

3-ورق لمینیت یا نئوپان:

لمینیت یا همان نیئوپان از یک ورقه چوب کامپوزیت ساخته شده، معمولا خرده های چوبی است، که با یک متریال مصنوعی با بافت پوشانده شده تا شبیه چوب طبیعی به نظر برسد. بسیاری از میزها و مبلمان های اداری، قفسه ها، کنسول های مقرون به صرفه از لمینت ساخته شده اند چرا که کاربردی، مقرون به صرفه و نگهداری آنها بسیار راحت است. اما با این حال چوب مبلمان لمینت شده به اندازه ی چوب طبیعی یا روکش دار با دوام، زیبا وانعطاف پذیر نیست.

نحوه تشخیص چوب لمینیت:

در محصولات لمینیت شده عمدتا عبارت لمینیت یا کامپوزیت ام دی اف همراه محصول درج می شود. لمینیت ممکن است شبیه چوب به نظر برسد اما جنس آن پلاستیکی به نظر می رسد. بافت لمینیت شبیه بافت چوب واقعی دیده نمی شود.

رتبه های چرم را بشناسید:

مبلمان اداری چرمی با کیفیت زیبا، کاربردی و با دوام هستند. اگر چه تمام مبلمان های اداری چرمی به جهت ماندگاری زیاد ساخته نشده اند. به این دلیل که: در حالت خام، پوست گاو ضخیم و غیر قابل انعطاف است، چرم دارای گریدهای مختلفی است که بر اساس لایه ی استفاده شده از پوست تقسیم بندی می شوند.

چرم کامل:

چرم کامل خارجی ترین لایه ی پوست است که برای رفع عیوب یا بی نظمی ها، لکه ها و جاهای زخم سمباده زنی نمی شود. این چرم بیشترین حالت تراکم را دارد که پاره نشده و بسیار سخت است. چرم کامل گران ترین و با دوام ترین نوع چرم است.

راه های تشخیص چرم کامل:

این نوع چرم در هنگام لمس بسیار نرم و دارای عیوب خواهد بود که شامل چین و چروک، خراش، منافذ فولیکول مو می باشد. درزهای آن خشن و ناهموار بوده که دارای بوی غلیظی است.

چرم اصلاح شده:

چرم اصلاح شده نیز از قسمت خارجی پوست تهیه می شود. اما از هر دو طرف ساییده و سمباده زده شده و سپس برای داشتن سطحی نرم، یکدست، بدون لک و مقاوم در برابر آب رنگدانه دار(پوشش محافظ) می شود. این نوع چرم به اندازه ی چرم کامل بادوام نیست، بنابراین ممکن است به مرور زمان خراشیده شود. در کل این محصول مورد خوبی برای انتخاب محسوب شده که بر اساس پروسه های تولید به انواع مختلفی از لحاظ کیفی طبقه بندی می گردد.

راه های تشخیص چرم اصلاح شده:

بیشتر مبلمان های اداری درجه یک از چرم اصلاح شده تهیه می شوند، به دلیل اینکه این چرم مقاوم، یکدست و ضد آب است. این چرم نرم و درخشان به نظر می رسد و هنگامی که بر روی آن می نشینید سفتی آن را احساس می کنید.

چرم لایه زیرین:

این چرم از لایه ی زیرین پوست تهیه می شود که حاوی هیچ بافتی از چرم کامل نمی باشد. چرم لایه زیرین از ارزان ترین نوع محسوب می شود که به اندازه ی چرم کامل واصلاح شده باداوم و ماندگار نخواهد بود.

راه های تشخیص چرم لایه زیرین:

سطح این چرم اصولا براق و صاف است، به غیر چرم جیر که افراد آن را خوب می شناسند. وقتی روی آن می نشینید گرمی و قابل انعطاف بودن آن را حس خواهید کرد.

چرم ترکیبی یا بازسازی شده:

نوعی از چرم که به وسیله ضایعات و الیاف قسمت پایینی پوست به صورت خمیر درآمده وسپس به سطحی از پلی اورتان چسبانده می شود. یک گزینه مقرون به صرفه که به طور ۱۰۰ درصد چرم نخواهد بود و تقریبا ماندگاری چرم طبیعی را نخواهد داشت.

راه های تشخیص چرم ترکیبی:

سطح این نوع چرم صاف و براق بوده که احتمالا به جای بوی چرم بوی مواد شیمیایی یا پلاستیک خواهد داشت.

راهکارهای تشخیص مبلمان اداری با کیفیت:

علاوه بر توجه به کیفیت چوب به کار گرفته شده در میز اداری قبل از خرید به طراحی و ساخت آن نیز توجه کرده و مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور بر پشت میز نشسته، کشوها را باز کنید، چرم های مبلمان را چک کنید و نحوه ی قرار گرفتن مبلمان اداری را در کنار هم ارزیابی کنید.

  • از هر گونه میخ و منگنه و… در ساخت میز و مبلمان دوری کنید. به دنبال گوشه هایی باشید که با تکه های چوب و یا به وسیله ی رولپلاک به هم متصل شده باشند. گوشه های متصل محکم بوده و وزن بیشتری را تحمل می کنند.
  • کشوها را به اندازه کافی بیرون بکشید، اطمینان حاصل کنید که پس از این کار به مشکلی برنخورند. نحوه اتصال دستگیره ها و مقاومت آنها را نیز بررسی کنید.
  • به هنگام خرید صندلی به دنبال محصولی باشید که با فنرهای یکسان در کنار هم آرامش کافی را برایتان فراهم کنند. بالش ها و کفی ها باید از فوم های سخت تهیه شده باشند تا به اندازه کافی مقاوم باشند.

چگونه مبلمان اداری و میز اداری را بااطمینان از جنس چوب خریداری کنیم؟

اگر قصد دارید میز اداری بخرید و توانایی بررسی جنس چوب آن را به تنهایی ندارید، اول می توانید توضیحات مربوط به محصول را با دقت خوانده و در صورت ایجاد پرسش دوباره با نمایندگی ها و یا کارشناسان متخصص آن تماس بگیرید. از پرسش در مورد کیفیت، متریال، طراحی و ساخت نترسید . میتوانید به سایت فرامین www.faramin.com که مرجع در این ضمینه هستند مراجعه نمایید.

مراقبت را فراموش نکنید:

هنگامی که میز و مبلمان اداری را برای دفتر خود تهیه می کنید چندین راه آسان برای ماندگاری بهتر آن وجود دارد. اول از همه آنها را از منابع گرمایی و نور خورشید دور نگه دارید، چرا گرما و نور افتاب سبب خشک شدن و در نهایت خراب شدن چرم ها می شود. زیرلیوانی هایی را تهیه کرده تا از نفوذ آب بر روی میزو مبلمان جلوگیری کرده باشید. از پولیش های مبل استفاده نکنید چرا که موجب کدر شدن باقی سطوح می شود، به جای این کار هفته ای یک بار میز و مبلمان اداری را با یک پارچه ی نم دار تمیز کنید.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin