زمانی که برای یک دفتر کار قرار است مبلمان اداری تهیه شود، بسیاری از شرکت ها قدرت انتخاب، میان مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری کلاسیک را ندارند.

مبلمان اداری کلاسیک چیست؟

نسل مبلمان کلاسیک به سبک های قرن نوزدهم یا قبل تر از آن بر می گردد. معمولا در این سبک از چوب تیره و سنگین برای ساخت میز و کمد استفاده می شود.

اندازه این قطعات چوبی معمولا بزرگ است و اغلب پوشیده از تزیینات زیبایی می باشد. لاکچری و تجملاتی بودن از ویژگی های این سبک از مبلمان اداری به حساب می آید.

صندلی های کلاسیک معمولا بسیار بزرگ، راحت و تهیه شده از روکش چرم مرغوب و یا پارچه های لاکچری هستند. و اصولا برای دفاتر کاری که با دیزاین سبک کلاسیک طراحی شده به کار برده می شود. در این سبک از دفاتر می توان از فرش، پردها هایی مجلل و یا طرح دار با اشیاء دکوراتیو برای تزیین بهره برد.

مبلمان اداری مدرن چیست؟

متقابلا، مبلمان اداری مدرن از تزیینات لاکچری به دور هستند و در عوض سادگی و یکدستی در طراحی را به ارمغان می آورند. چوب های قطور و سنگین جای خود را به متریال های ساخته شده توسط انسان همچون: رزین، فلز، پی وی سی و.. می دهد. اگر از چوب نیز استفاده شود، بیشتر رنگهای روشن به کار برده می شود. استفاده از ورقه های چوبی یا چوب هایی با قیمت مناسب تر می توانند انتخاب مناسبی به جای چوب بلوط و یا چوب های سنتی دیگر باشند. در این سبک، طیف وسیعی از رنگهای روشن و پر انرژی تا پاستلی و سرشار از آرامش وجود دارد. در میان رنگها می توان گستره ی وسیعی از الگو ها و طرح هایی را دید که تلفیقی از رنگ و بافت را برای تزیین سطوح در اختیارتان می گذارد.

بسیاری از سبک های مدرن که شامل سبک های مینیمال و یا ساده تر هستند سبب افزایش بهره وری و بهینه سازی فضا می شوند. در حقیقت عملکرد جایگزین لاکچری بودن می شود. امروزه طراحان مدرن به دنبال ساخت مبلمان اداری هستند که ماهیت چند کاره بودن از ویژگی های مهم آنهاست. این سبک ها منعکس کننده واقعیات امروز از شهرنشینی و فضای اداری کوچک تر برای کار کردن است.

سبک مورد استفاده مبلمان در یک فضای اداری می تواند تصویری از بیزنس شما را به نمایش بگذارد. این اولین چیزی است که مشتریان در وهله اول متوجه آن خواهند شد، که می تواند یک تاثیر ماندگار ایجاد کند. بنابراین قبل از انتخاب مبلمان مدرن و یا کلاسیک هر دو گزینه را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب مبلمان اداری کلاسیک

مبلمان اداری کلاسیک می تواند نشان دهد که بیزنس شما بزرگ، حرفه ای و قابل اعتماد است. این سبک دارای لحنی جدی ، مسئولانه ترو منعکس کننده تجربه و تخصص شماست. مشتریان یک دفتر کلاسیک را قابل اعتماد، شایسته، ثروتمند و ثابت قدم می دانند. علاوه بر تصاویر بسیار مثبت، مبلمان اداری مدرن دارای خصوصیات زیر می باشد:

با دوام و کیفیت بالا

بی نهایت کلاسیک

راحت و جذاب

اما در مقابل، برخی از مشتریان جوان سبک دفاتر کلاسیک را سبکی از مد افتاده و قدیمی و یا خسته کننده و بیش از حد استفاده شده می دانند. از نظر آنها می تواند حتی ترسناک هم باشد. کلید طراحی یک دفتر کلاسیک چشمگیر در ویژگی های انتخابی که جذابیت بی انتهایی را نسبت به طرح و اجناس کهنه نمایش دهد، نهفته است که از استایل مخصوص به خود برخوردار است.

از دیگر معایب انتخاب مبلمان اداری کلاسیک قیمت آن است. مبلمان های بزرگ و چوبی اغلب گران قیمت هستند و حتی اگر قصد دارید تعدادی اسباب عتیقه و قدیمی به این سبک اضافه کنید پس باید پول بیشتری کنار بگذارید. با این حال ظرافت و راحتی بیشتر می تواند ارزش قیمت زیاد را نیز داشته باشد.

انتخاب مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن با مشتریان و بازدیدکنندگان طوری ارتباط برقرار می کند که آنها متوجه چیزی جدید و نو در فضای اداری می شوند.

به علاوه مبلمان مدرن می تواند:

افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه برای کارمندان از طریق رنگ ها و تزیینات

انواع مختلفی از سبک ها، طراحی ها و دکوراسیون را در اختیارتان می گذارد

قابل خرید در قیمت های مناسب

ایجاد ویژگی های جدیدی از راحتی، سلامتی و بهره وری

بهترین پاسخگو به خواسته های یک دفتر کاری پویا

کدام یک برای شما بهتر است؟

اگر شما برای انتخاب سبک خاصی مطمئن نیستید، از مشورت با متخصصین طراحی داخلی برای پیدا کردن بهترین سبکی که برای حرفه و سلیقه شما مناسب باشد کمک بگیرید، و یا می توانید از نظرات یک متخصص ارگونومی برای انتخاب مبلمان متناسب با نیازهای کارمندان استفاده کنید.

کلام آخر، سبکی که برای مبلمان اداری انتخاب می کنید باید تصویری از حرفه ی شما باشد. مشاغلی که با محصولات و یا خدمات مدرن در ارتباط هستند، مانند: طراحی وب، دکوراسیون داخلی، متخصصان بازاریابی و.. ممکن است دفتری را طراحی کنند که بیشتر مدرن به نظر برسد تا با ماهیت اصلی حرفه شان در ارتباط باشد. در حالی که بانک ها، حسابداران و وکلا ممکن است خواهان سبکی بی نهایت کلاسیک باشند. در نهایت هر کدام را که انتخاب می کنید، با گزینش رنگها و آیتم های موجود، حرفه ، شخصیت و سلیقه خود را منعکس می کنید.

به یاد داشته باشید هیچ چیزی مانع از ادغام دو سبک مدرن و کلاسیک برای ایجاد یک سبک منحصر به فرد نمی شود.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin