اساسا مراجعه به مطب های پزشکی برای همه افراد تجربه دلنشینی نخواهد بود، بنابراین اگر در همچنین فضایی انتخاب و جایگذاری مبلمان اداری پزشکی نیز به درستی صورت نگیرد قطعا بیماران فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد. طراحی و انرژی ساطع شده از مطب شما علاوه بر حال خوش بیمار در درمان شما نیز مؤثر خواهد بود.

خوشبختانه شرکت فرامین برای آرامش مراجعه کنندگان نیز تمعیداتی را در نظر گرفته است، که علاوه بر نداشتن محدودیت های سلیقه ای برای خریدار، به دلیل ساخت محصولاتی با استحکام بالا و توجه به ویژگی های ارگونومی شمار را در ایجاد فضایی آرام یاری خواهد رساند.

مبلمان اداری پزشکی مدرن

به طورکلی در طراحی مطب های پزشکی مواردی چون میزان فضایی که در اختیار دارید، پیش بینی مراجعه کنندگان برای در نظر گرفتن تعداد حدودی صندلی و تجهیزات اداری، توجه به تجهیزات و لوازم تخصصی باید مهم شمرده شوند. ورودی کلینیک یکی از مهم ترین قسمت ها برای طراحی مطب به شمار می رود. اصولا طراحی راهروهای بزرگ علاوه بر عبور راحت مریض و همراه می تواند محلی برای ایستادن نیز در نظر گرفته شود.

وجود مبلمان اداری پزشکی مدرن در بدو محل ورود نمی تواند گزینه خوبی باشد چرا که محل عبور مرور را مختل خواهد کرد. این مسئله بسیار مهم است که بر سر ورودی مانعی وجود نداشته باشند. مثلا اگر لازم باشد بیماران قبل از ورود به قسمتی از کلینیک کفش های خود را دربیارند باید امکانات آن نیز فراهم شود چرا که بیماران را دچار سختی خواهد ساخت.

طراحی مبلمان اداری پزشکی

در طراحی صندلی های انتظار و یا مبلمان اداری پزشکی باید غیر از راحتی، محلی برای جایگذاری وسایل بیمار و همراه و یا نگهداری روزنامه، مجلات در نظر گرفته شود. این لوازم اداری می توانند محلی نیز برای نصب پوستر و اطلاعیه های مهم داشته باشند. ترکیب های رنگی که برای طراحی و چیدمان کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد باید آرام بخش، روشن و در عین حال انرژی بخش باشند. البته نوع و زمینه کاری کلینیک نیز در این مورد بی تأثیر نخواهد بود.

تجهیزات تخصصی که برای درمان کاربرد دارند باید مورد توجه قرار گیرند. اگر فضای کلینیک به اندازه کافی بزرگ است حتما برای آنها محل مخصوصی را در نظر بگیرید. به طوری که رفت و آمد کارمندان و یا بیماران کارکرد آنها را دچار اختلال نکند. برخی از تجهیزات پزشکی احتیاج به تنظیمات خاصی دارند که باید فضایی که برای آنها در نظر گرفته می شود به اندازه باشد که به راحتی بتوان آنها را کنترل و جا به جا کرد.

انتخاب رنگ در مبلمان اداری پزشکی

انتخاب رنگ در مبلمان اداری پزشکی نباید دست کم گرفته شود. اهمیت انتخاب رنگ در مبلمان اداری پزشکی از دو جهت مورد ملاحظه می باشد که اهمیت زیبایی شناختی و روند تشخیص و درمان راحت از آن جمله اند. زمینه حرفه ای که در آن فعالیت دارید و نوع، جنس ، فرهنگ مخاطبینی که به عنوان بیمار به کلینیک مراجعه می کنند می تواند در انتخاب رنگ نقش داشته باشند.

مثلا کلینیک دندانپزشکی با یک کلینیکی که در زمینه مادر و کودک فعالیت دارد بسیار متفاوت است. کلینیک های دندانپزشکی اصولا از رنگ های آبی برای ایجاد آرامش بهره می برند و در مقابل استفاده از رنگ های صورتی و ابی نوزادی برای بخش های بانوان و کودکان بسیار مرسوم است. امروزه در کلینیک های بزرگ هر بخش بسته به خدماتی که ارائه می دهد دارای طراحی خاصی است. این طراحی ها سبب ماندگار شدن ویژگی های هویتی در ذهن افراد خواهد شد.

انتخاب آنلاین انواع مبلمان اداری پزشکی با لینک 👇👇

مشاوره آنلاین مشاوره رایگان