همانطور که می دانید میز اداری و مبلمان اداری با یک متریال ساخته نمی شوند، شما باید قبل از انتخاب راه حل های نظافت، از چگونگی ساختار آنها اطلاع پیدا کنید تا روش های بکارگیری سبب آسیب رساندن به تجهیزات نگردد. برای جدید به نظر رسیدن هر ساله ی میز اداری خود توصیه های ما را فراموش نکنید.

نکات عمومی مراقبت از میز اداری

به طور مرتب گردگیری کنید، اینکه میز شما چه مقدار به غبار روبی احتیاج دارد بستگی به میزان استفاده از آن دارد، اما ما توصیه می کنیم که گردگیری را به نظافت هفتگی دفتر کار خود به صورت روتین اضافه کنید.

قرار دادن مبل اداری در تابش مستقیم نور خورشید یا دمای بالا سبب تغییر رنگ و تاب خوردن در طول زمان خواهد شد. مثلا در صورت قرار گرفتن میز کارشناسی در مقابل نور خورشید و گرما بهترین کار بستن پرده های اتاق کار به هنگامی است که در محل کار نیستید تا بدین ترتیب این زمان را به حداقل برسانید.

بدون در نظر گرفتن اینکه میز شما از چه موادی ساخته شده است، جلوگیری از ایجاد لکه، خراش و فرورفتگی، بهترین راه برای نو به نظر رسیدن همیشگی میز اداری است، بنابراین برای جلوگیری از صدمات ناشی از نوشتن بر روی میز کنفرانس بهتر است که از شیشه بر روی سطح آن استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم در هنگام خوردن نوشیدنی های سرد یا گرم از زیرلیوانی استفاده شود.

چطوری میز اداری و مبلمان اداری را تمیز کنیم؟

میزهای چوبی مرغوب اصولا کمیاب بوده و شرایط مراقبت از آنها دشوار است. چرا که این میزها نسبت به تاب خوردن بسیار حساس هستند، بنابراین از بکارگیری مواد خشن برای نظافت جلوگیری کنید. میز را با یک دستمال خشک بدون پرز پاک کنید و از پولیش چوب برای نظافت عمیق تر بهره ببرید. قبل از استفاده از پولیش حتما عملکرد آن را بر روی چوب امتحان کنید.

میزهایی که از ترکیب تخته سه لا با روکش نازک ساخته شده اند، همانند چوب های دیگر باید با مخلوطی از آب و شوینده های ملایم تمیز شوند. از بکارگیری جلا دهنده ها، پولیش و روغن ها که ممکن است از خود بقایایی به جا گذارند خودداری کنید.

نگهداری و نظافت میزهای لمینیت بسیار راحت تر از میزهایی با چوب مرغوب و روکش دار هستند، چرا که این ماده ساخته شده توسط انسان مقاومت بالایی در برابر خش و لک دارد. مبلمان لمینیت را به کمک مخلوطی از آب گرم و مایع شوینده شسته و سپس با آب سرد آن را تمیز کنید. لکه های چسبناک نیز بوسیله ی پدهای مخصوص شست و شو به راحتی و بدون آسیب رساندن به سطح میز پاک می شوند.

مبل اداری فلزی و یا میز اداری پایه فلزی همانند انواع میزهای دیگر می توانند آلودگی و غبار را به خود جذب کنند، و حتی بدون مراقبت های لازم خطر زنگ زدگی را نیز شامل شوند. غبار روبی و تمیز کردن این میزها بوسیله ی پارچه های نم دار هر از گاهی می تواند ظاهر زیبایی به آن ببخشد.

نکته هایی برای نگهداری از تجهیزات اداری:

تجهیزات اداری مانند پرینتر، ماشین فکس و کامیپیوترها و.. اغلب هزینه های سنگینی را برای خرید، تعمیر و نگهداری شامل می شوند. بنابراین برنامه ریزی دقیق برای آموزش کارمندان به جهت استفاده درست و نگهداری از تجهیزات اداری به منظور دوری از ایجاد هزینه های تعمیر بسیار ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که تهویه کافی یا جریان هوا در پیرامون تجهیزات اداری وجود دارد تا از بیش از حد داغ شدن آن جلوگیری شود، چراکه ممکن است مشکلاتی نظیر جمع شدن کاغذ، چاپ بی کیفیت و پایین آوردن عمر مفید دستگاه را به همراه داشته باشد.

در پیرامون تجهیزات از وسایل گرمایشی استفاده نکنید که سبب داغ شدن بیش از حد لوازم یا ذوب شدن پلاستیک های دستگاه می شود.

به طور مرتب سطح تجهیزات اداری را برای جلوگیری از حضور غبار در داخل دستگاه ها گردگیری کنید.

تجهیزات همچون آهن ربا غبار و آلودگی را به خود جذب می کنند. همچنین فن هایی که به منظور جلوگیری از داغ شدن دستگاه مورد استفاده قرار گرفته اند دائما آلودگی و ذرات کثیفی را به خود می گیرند که پس از مدتی می تواند بر روی هم انباشته شوند.

سیم و کابل را زیر فرش و یا کفپوش قرار ندهید چرا که سبب خرابی و یا فرسوده شدن آن خواهد شد.

هرگز به هنگام از برق کشیدن دستگاه، کابل را از قسمت سیم بیرون نکشید، زیرا موجب خرابی و از بین رفتن سیم ها می شود. کابل تجهیزات شامل سیم های ظریف و کوچکی است که به هنگام کشیدن، می توانند خراب و یا پاره شوند، در صورت لزوم از کابل هایی با طول بیشتر استفاده کنید.

استفاده از کابل های استاندارد و یا دستگاه های محافظ برق به منظور جلوگیری از ورود بار اضافی به پریز برق در مواقع ضروری توصیه می شود.

غذا و نوشیدنی ها را از کلیه تجهیزات اداری دور نگاه دارید. ذرات غذا ممکن است بر روی میز باقی مانده و علاوه بر آن با ریختن مایع به طور ناگهانی، شوک الکتریکی ایجاد شود.

در صورت جمع شدن کاغذ یا ارورهای مختلف در دستگاه ها بدون وقفه با بخش  پشتیبانی شرکت خود و یا به کمک دفترچه راهنما مشکل را حل کنید. اگر از راه اشتباهی برای حل اختلال پیش آمده اقدام کنید ممکن است ضررهای بیشتری را در طولانی مدت متحمل شوید.

برای جلوگیری از استفاده نادرست کابران جدید از تجهیزات اداری برنامه ی آموزش استفاده از دستگاه ها را توسط شرکت سازنده و یا بخش فناوری شرکت در دستور کار خود قرار دهید.

وجود تجهیزات مختلف در بخش های اداری متفاوت می تواند هزینه بر و گران باشد. این تجهیزات فضای اداری را ارزشمند و برای کارمندان معنادار می سازد.

پرینترها و سایر تجهیزات بلا استفاده را بپوشانید. هر چیزی که ممکن است دچار خرابی گردد را در صورت استفاده نکردن کاور کنید. پرنیتر، دستگاه کپی ممکن است به علت رطوبت دچار آسیب شوند. خصوصا در مورد دستگاه هایی که نزدیک پنجره قرار دارند، بهتر است برای اطمینان از طولانی تر شدن عمر آن، آنها بپوشانید.

برنامه ای برای سرویس و نگهداری تجهیزات داشته باشید. فکر کنید که پرینتر شما چه مقدار در روز کار می کند. البته که این دستگاه ها در طول روز ساعت ها در حال کار هستند و مانند هر وسیله ی دیگری می توانند بدون هشدار خراب شوند. مهم این است که برنامه ای منظم برای سرویس و نظافت تجهیزات در دست داشته باشید.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin