امروزه ساختار اداری فضاهای کار به شکل گسترده ای تغییر کرده است. بدین ترتیب که کارمندان علاقه مند به استقلال در کار، انجام کارهای مشترک، همکاری و تبادل آزاد اطلاعات و ایده ها شده اند. این فضاهای کاری با فراهم آوردن محیط مشترک به کمک انواع پارتیشن های اداری جذابیت های خاصی را برای افراد ایجاد کرده است.

 

چیدمان اداری به صورت باز سالهاست که مورد استقبال قرار گرفته است. این فضاها به تنهایی افراد را ترغیب به همکاری می کند. مطالعات نشان می دهد که کار مشترک با تجربه بهتر کارمندان و اثربخشی بیشتر در محیط اداری مرتبط است. کارفرمایان نیز هزینه های سربار کمتر را دوست داشته و در مقابل کارمندان نیز از انرژی فضای کاری مشترک و تبادل ایده ها لذت می برند. این مدل از فضاسازی که امروزه به مدد انواع پارتیشن های شیشه ای امکان پذیر شده است بیشتر استارت آپ ها و کارآفرینان فناوری را جذب خود نموده است.

مزایای نصب پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن های ادری عموما به دلایل مختلفی نصب می شوند:

ایجاد حریم خصوصی برای تعدیل صدای محیط

حفظ حریم خصوصی در مقابل دیدگان افراد و یا ایجاد تمرکز بیشتر

انجام مکالمات و جلسات شخصی

فضای کاری موجود و سازمان شما نشان می دهد که شما به چه نوع پارتیشن اداری نیاز دارید. بدین معنی که استفاده از پارتیشن های ثابت مناسب هر محیط های اداری نمی باشد به طور مثال اگر دارای دفتر کوچکی هستید می توانید برای ایجاد اتاق های خصوصی در فضای کاری محدود از پارتیشن های دو جداره متحرک یا تاشو بهره ببرید. تا هر زمان که نیاز بود اتاق هایی کوچک را در محل کار ایجاد کرده و پس از اندکی دوباره از فضای اداری مشترک بهره ببرید. در این صورت اطمینان حاصل می شود که فضا تا حد امکان قابل استفاده و انعطاف پذیر است.

انواع پارتیشن اداری برای فضای کسب و کار

چنانچه در مرحله برنامه ریزی برای بازسازی دفتر هستید بهتر است که با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. در اینجا برای اینکه ایده هایی از گزینه های موجود به شما ارائه دهیم به برخی از محبوب ترین مدل ها اشاره خواهیم کرد:

پارتیشن هایی با قابلیت جداسازی

هنگامی که صحبت از پارتیشن های اداری می شود ناخودآگاه ذهن ما معطوف به دیوارهایی با قابلیت حمل آسان و جداسازی می شود. در حقیقت این ها دیوارهایی هستند که در صورت جا به جایی و یا تغییر دکوراسیون دفتر می توانید به راحتی آنها را جدا نموده و مجدداً نصب نمایید. مهم ترین مزیت این مدل از پارتیشن ها این است که به راحتی در محل نصب و راه اندازی شده و با ایجاد حداقل آشفتگی و اختلال به سرعت به افراد امکان استفاده از فضا را می دهد.  این مدل از پارتیشن ها در انواع مختلفی از سبک و مواد اولیه ای چون آلومینیوم، چوب، فلز، شیشه طراحی و ساخته می شوند، که شامل پارتیشن فلزی، انواع پارتیشن دو جداره و تک جداره و پارتیشن شیشه ای و.. هستند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای یک انتخاب عالی برای شرکت ها محسوب می شوند چرا که نور طبیعی را مسدود نکرده و با حفظ حریم خصوصی امکان مدیریت فضا را نیز برای شما فراهم می کند. اصولا شیشه ظاهری منحصر به فرد به فضا می بخشد بخصوص اگر به صورت فریم لس ساخته شوند.

پارتیشن های شیشه ای می تواند با فریم های فلزی و چوبی نیز طراحی و تولید شود که اتصال آنها به سقف و کف را راحتتر می کند. حتی امروزه به منظور ایجاد فضایی آگوستیک به منظور به حداقل رساندن صدا در محیط از پارتیشن های دوجداره شیشه ای بهره برده می شود. استفاده از نقوش و یا طرح بر روی شیشه علاوه بر خصوصی تر کردن اتاق زیبایی خاصی بدان می بخشد. اگر دفتر کار شما ساده و بدون جذابیت های بصری است می توانید از پارتیشن های منحنی استفاده کنید بدین صورت با تغییرات اساسی در ظاهر شرکت مواجه خواهید شد.

امروزه استفاده از پارتیشن های شیشه ای با ویژگی LCD هوشمند بسیار باب شده که تنها با یک سوئیج از حالت شفاف به مات تبدیل می شود. این نوع از شیشه ها در شرکت های بزرگ ، سازمان ها ،هتل ها، مراکز تفریحی و خرید بسیار کاربرد دارد. گاهی پارتیشن ها می تواند تنها برای جداسازی فضاها از یکدیگر به منظور ایجاد مناطق متمایز بدون به خطر انداختن نور طبیعی و احساس باز بودن فضا بکارگرفته شوند.

پارتیشن های دوجداره متحرک

پارتیشن های دوجداره متحرک راه حل ایده آلی برای دست یافتن به فضاهای کاری انعطاف پذیر است. آنها اجازه می دهند تا اندازه و ظرفیت یک فضا، متناسب با جلسات یا فعالیت های روزانه تغییر کنند، بدون اینکه به طور دائم چیدمان کل دفترعوض شود. پنل های متحرک عمدتا در مدل های چوبی و شیشه ای قابل طراحی و تولید هستند که مانند هر سطح بصری می توانند فرصت های خوبی را بری برندسازی یا پیام رسانی ارائه دهند. این پنل ها از طرفی به سقف متصل شده و بسته به ابعاد در یک مسیر نیز به کف متصل می شوند. برای استفاده از حداکثر فضا می توان درب ها در یک سو چیده و یا از وسط تقسیم کرد تا در هر انتهای هر طرف به صورت آکاردئونی یا تاشویی بر روی هم قرار گیرند.

به کمک پارتیشن های دو جداره متحرک می توان یک اتاق جلسه بزرگ را به راحتی به دو اتاق کوچکتر تقسیم کرد، این کار به منظوراستفاده حداکثر از فضا برای بیش از یک هدف یا بیش از یک نوع سبک یا اندازه انتخاب می شود. در نتیجه پارتیشن ها فضایی انعطاف پذیر و چند منظوره ایجاد خواهند کرد. امروزه در شرکت های مدرن و پر درآمد از پارتیشن های جمع شونده عمودی کنترل از راه دور بهره برده می شود که به صورت خودکار در فضای خالی سقف جمع می شوند.البته این پنل ها در جایی قابل اجرا هستند که سقف توانایی نگهداری وزن آنها را داشته باشد، از معایب این پنل ها عدم وجود درب در آنهاست که برای اجازه دسترسی باید جمع شوند.

پارتیشن های فلزی

پارتیشن فلزی یک راه حل موثر برای تقسیم کارآمد محیط اداری است. این پنل ها روش های مقرون به صرفه ای هستند که برای تقسیم فضا به عنوان یک جایگزین مناسب در مقابل سیستم های پارتیشن بندی سنتی چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم پارتیشن بندی فلزی امکان ایجاد اتاق هایی با اندازه های دلخواه خصوصی را در کارخانه ها، انبارها و مراکز صنعتی فراهم می کند.

پارتیشن های فلزی تک جداره برای اتاق های ذخیره سازی در انبارها بسیار مناسب هستند و این درحالی است که پارتیشن ها ی دوجداره فلزی برای ایجاد یک اتاق جلسه خصوصی تر مناسب هستند. این سیستم نیز امکان نصب و جداسازی در صورت لزوم را نیز فراهم می کند.

پنل های فلزی بسیار با کیفیت بوده و مقاوم در برابر آسیب های احتمالی اند.اما میزان ایمنی در برابر آتش به هنگام سفارش ساخت این نوع پنل ها را باید در نظر داشته باشید تا عایق بندی مناسب و انتخاب شیشه های ضد حریق به درستی انجام شده و گواهینامه آن نیز ارائه شود.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin