مراحل ساخت مبلمان اداری فرامین به صورت دستی و  ترکیبی از تکنیک های سنتی و به روزترین فناوری انجام می گیرد. از طریق فرایند ساخت مبلمان اداری می توانیم تعهدات مجموعه بزرگ فرامین را مشاهده کنیم.

انتخاب متریال مبلمان اداری و میز اداری

تامین چوب به عنوان متریال اولیه از کشورهای مختلف و بازار داخلی انجام می گردد. توجه به ویژگی های مهمی چون استحکام، اندازه،رنگ و بافت چوب در انتخاب مناسب بسیار حائز اهمیت هستند.

آماده سازی متریال مبلمان اداری و میز اداری

پس از انتخاب متریال، چوب در داخل دستگاه قرار گرفته و در قسمت های مختلف به صورت کاملا همزمان برش انجام می گیرد. پس از انجام برش های لازم چوب ها با اندازه و اشکال مختلف به دست متخصص قرار گرفته تا منحنی های لازم را بر طبق نقشه با دست ایجاد کند.

برش و دوخت پارچه مبلمان اداری و میز اداری

در ساخت نشیمنگاه ها  و قسمت های لمسه از پارچه و یا چرم برای پوشاندن پشتی و نشیمنگاه استفاده می شود. پارچه ها و چرم ها مطابق با طرح مبل اداری پس از الگوسازی برش داده می شوند.

قبل از استفاده نیز برای بررسی نقص های احتمالی مورد بازرسی قرار گرفته و سپس دوخته می شوند. این پروسه نیز با دست انجام می شود.

ماشین خیاطی برای ایجاد یک پروسه ی با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب مناسب نوع و اندازه ی کوک و تودوزی متریال ها با طراحی ویژه، سطح راحتی زیاد و محصول با کیفیتی را خلق می کند.

توکاری

امروزه روش و پروسه های چسباندن و وصل کردن قسمت های مختلف میز های اداری و صندلی های اداری بسیار متفاوت است. مثلا برای نصب چرم، چرم باید کشیده شده و صاف و محکم بسته شود. این روند ممکن است ساده به نظر رسد اما برای انطباق یکنواخت با الگو نیاز به مهارت یک متخصص دارد.

جزء به جزء اجزا رنگ آمیزی می شوند. نقاط اتصال نیز طوری رنگ آمیزی می شوند که پس از خشک شدن صاف و یکدست به نظر می رسند.

مونتاژ و تنظیم نهایی مبلمان اداری و میز اداری

مونتاژ قطعات صندلی و یا میز اداری، آنها به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که با الگوها و دوخت ها مطابقت داشته باشند. متخصصان فرامین تلاش زیادی را برای خلق محصولی با کیفیت پس از مراحل برش چوب انجام می دهند. روند روکش مبلمان اداری زمان زیادی می برد. پس از آن به صورت بصری کاملا مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که از استانداردهای کیفیت و راحتی برخوردار است.

بازبینی مبلمان اداری و میز اداری

در مجموعه فرامین ساخت مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک فقط به تولید صندلی اداری، میز اداری و دیگر تجهیزات اداری ختم نمی شود. این مجموعه برای اطمینان از راحتی و رضایت مشتریان خود بازرسی های زیادی انجام می دهد. بدین منظور برای بازرسی، تاثیرات جابجایی و فشار  بر روی محصولات مورد ملاحظه قرار می گیرد. وقتی محصول مورد نظر به سلامت از بازرسی بیرون آمد، آماده ارسال برای مشتریان خود می گردد.

واحد فروش مبلمان اداری و میز اداری

در نهایت محصولات به صورت بسته بندی و وکیوم شده آماده ارسال می باشند. این محصولات توسط واحد های فروش عرضه و بازاریابی می گردند. توسط ارائه کاتالوگ های مربوطه مبلمان اداری به صورت تصوری و جزئیات کامل تشریح می گردند.

تولید و صادرات مبلمان اداری

امروزه صنعت مبلمان اداری یکی از قدیمی ترین صنایع کشورمان محسوب می شودکه قدمت آن حدودا به 70 سال پیش باز می گردد. این صنعت که همواره مورد توجه تولیدکنندگان در گذشته و امروز  بوده است توانسته جایگاه خوبی را برای خود کسب کند. این صنعت به زیرشاخه های زیادی تقسیم بندی می شود که از مهم ترین آنها می توان به صنعت مبلمان اداری اشاره کرد.

رشد شهرنشینی و افزایش بی وقفه جمعیت بیش از پیش افراد را مجبور به استفاده از تولیدات محصولات اداری نموده است. به طورکلی مبلمان اداری تولید شده در حدود 30 میلیون دلار در سال به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می شوند، این در حالی است که مبلمان خانگی به دلیل وجود ظرافت های هنر دست صنعتگران ماهر ایرانی به اروپا صادر می شود.

همانطور که می دانید متریال اصلی این صنعت چوب است. مواد اولیه چوب طبیعی به همراه نئوپان و ام دی اف برای ساخت انواع اقلام چوبی خانگی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دلیل افزایش تعرفه های گمرکی شاهد واردات کمتر چوب به عنوان مواد اولیه این صنعت بزرگ هستیم. امید است در آینده با کاهش تعرفه ها، افزایش تولید و ارزش افزوده ی بیشتری را از آن کشورمان کنیم.

حدودا 50000 واحد صنفی در ایران مشغول به تولید مبلمان هستند که تنها 3000 واحد آن مربوط به تولیدات مبلمان اداری است که البته این مقدار نیز کم نیست. این صنعت تقریبا 8 درصد اشتغال درکشور را از آن خود نموده که قابل توجه و درخور ایجاد زیرساخت و توسعه لازم در جهت تولید و ارتقای کیفیت می باشد.

تولیدات جهانی مبلمان اداری و میز اداری

تولید و صادرات مبلمان اداری در سالهای اخیر در برخی از کشورها رشد زیادی داشته است. کشورهایی از جمله چین، آلمان، کانادا، ایتالیا، آمریکا و سوئد از صادرکنندگان اصلی محسوب می شوند. به طوری که 54 درصد از صادرات را به خود اختصاص داده اند. درست است که این رقم عدد بزرگی است اما بهتر است بدانید که نسبت به سالهای اخیر یعنی سال 2005 تا کنون کاهش داشته، و این به دلیل روی کارآمدن کشورهای متوسطی است که با تلاش بی وقفه خود توانسته اند در این مسیر قدم های بلندی برداشته و سهم خود را در صادرات به 48 درصد برسانند.

آمریکای شمالی از سال 2015 تا کنون توانسته بیشترین سهم را در این صنعت از آن خود کند افزایش کارمندان و رشد فضای تجاری سبب ادامه دار شدن این پیروزی در سالهای اخیر تا کنون شده است. کمپانی هرمان میلر پیشگام در طراحی و تولید این صنعت، با درآمد بیش از 98 میلیون دلار در سال 2015 از سرآمدارن این عرصه محسوب می شود. این تولیدکننده به کمک فروش آنلاین به سبب پشتیبانی های بی وقفه و ارائه ی سریع خدمات به مشتریان طی سالهای اخیر توانسته در جهت فروش بیشتر گام های بلندتری بردارد.

آینده ای از تولید مبلمان اداری و میز اداری

امروزه با توجه به جمعیت کثیر کارمندان و تقاضای زیاد جامعه، اهمیت به دکوراسیون و انتخاب مناسب مبلمان اداری مطابق با خواسته های سازمان، انتظار رشد خوبی را در این صنعت خواهیم داشت. تغییر ساختارهای اداری از دفاتر به منازل نیز، از دیگر دلایل رشد تقاضا برای این محصولات محسوب می شود. طبق آمارهای بازار جهانی مبلمان اداری با رشد بیش از 5 درصد به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. اما در این میان نیز نگرانی هایی نسبت به این صنعت برای سازگاری با محیط زیست بیان می شود به طوری که عده از تولیدکنندگان به دنبال فناوری سبز در صنعت مبلمان اداری هستند.

همانطور که می دانید تولید مبلمان اداری تنها منصوب به میز اداری و یا صندلی اداری نیست، انواع فایل اداری، کتابخانه اداری، کردنزا، میز های کنفرانس اداری، جلومبلی و یا نیم ست های اداری از این قبیل محسوب می شوند اما جالب است که بدانید طبق آمارها در سال 2015 صندلی اداری یک سوم از تولیدات مبلمان اداری را به خود اختصاص داده این امر شاید به دلیل توجه بیشتر مدیران مجموعه به اصول ارگنومیکی و سلامت کارمندان بوده است که احتمال می رود که تا سالها این روند تولید همچنان به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin
فرامین ابتکاری نوین new innovative faramin